onsdag 26 februari 2014

Menyn från pipekvällen

Ikväll har Patrik pipekväll med sina vänner. Jag är "hedersmedlem" i deras pipklubb och står för mat och dryck under deras träffar. Det är ju ett uppdrag att ta på allvar. Maten måste ju passa tre män och samtidigt vill jag ju passa på att testa nya maträtter. Mycket att tänka på.

Kvällens mat blev en club sandwich med kyckling och mangorajasås. Inspirationen till den kom från min arbetskamrat Linda.


Surdegsbröd som fått lite yta i stekpannan, tunna kycklingfiléer, bacon, rödlök, groddar och mangorajasås. ;) Blev riktigt gott.


Till dessert testade jag en kola cheesecake som stod med i senaste numret av Matmagasinet. Lät jättegod och jag hade höga förväntningar. Vilka tyvärr inte alls infriades. Ärligt talat tyckte jag den knappt smakade något. Den kommer jag inte göra igen.

- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Pipklubb säger du... här har du en som blev väldigt intresserad av vad som händer i den klubben, låter som en klubb för mej!
    /Håkan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det här med pipklubb är en liten trevlig tillställning. I nuläget är det tre eller fyra herrar i olika åldrar som samlas ca en gång i veckan på sk pipe clinic. De har alla en sak gemensamt, sina pipor. :-) Under träffen tar de ett gemensamt stopp. Det senaste har varit att de alla har testat samma tobak och sedan har denna utvärderats. Det förs ett noggrant protokoll under varje clinic och innan den är slut planeras det inför nästa. De har även under sina träffar gjort gemensamma beställningar från USA och det delas ut olika samples på tobak som de kan testa. Lite som en whiskyprovning fast med pipor och tobak. :-) Sedan står jag för mat och dryck då de träffas hemma hos oss.

      Radera